De invloed van breedband-internet op het tv-kijkgedrag lijkt in een meetbare fase gekomen.
Een groeiend aantal internetgebruikers met een ADSL-aansluiting zegt minder tijd voor de tv door te brengen.
?European TV broadcasters are losing viewers to the Web, a medium they must embrace as broadband roll out presses on.
That's according to UK-based research firm Strategy Analytics, which said in a new report that TV viewers are spending more time in front of the display connected to their PC, and less time watching the box.
"Broadcasters Beware: Broadband Is Stealing Your Viewers" said that a survey of 800 Europeans revealed that some 56 percent have cut down on TV time since subscribing to broadband.? (The Register)
De Publieke Omroepen zouden nu speciale internet-initiatieven moeten ontwikkelen om de onafwendbare breedbandopmars te kunnen volgen.
(Potje chauvinisme: de VPRO gaat voorop - kijk eens hoe dit weekend op internet weer live het Pinkpopfestival wordt gebracht.)
De BBC lanceerde gisteren nieuwe plannen: een Creatief Archief.
Internetgebruikers kunnen programma?s uit de archieven downloaden en daarmee ?digitaal-creatief aan de slag gaan?.
Geen idee wat we ons moeten voorstellen, maar het maakt nieuwsgierig naar de resultaten.