In enkele dagbladadvertenties wordt de indruk gewekt, dat ik in het weekblad Vrij Nederland mijn visie geef ?over de keuze tussen cynisme en betrokkenheid? bij de VPRO.
Dit is apert onjuist.
In de VN-coverstory worden twee zinnen van mij over de VPRO geciteerd:
?De VPRO gaat digitaal een gouden toekomst tegemoet. Maar televisie blijft de etalage, je visitekaartje.?
Dat is alles. Geen nadere uitleg.
Mocht u dus, lekker gemaakt door de advertentie, een VN hebben gekocht, dan bied ik u mijn excuses aan voor mijn schamele bijdrage. Ik heb in anderhalf uur mijn mening gegeven, maar de journalisten waren niet geïnteresseerd. O, het is niet alles goud wat uit mijn mond rolt, maar zet dan gvd mijn naam niet in de advertentie.
Nog een misverstand: het artikel heeft als titel ?De VPRO in verwarring?, maar het schetst uitsluitend een vooringenomen, rancuneus, kwaadsappig beeld van de VPRO-televisie.
VPRO-radio, VPRO-gids en VPRO-achterban worden niet genoemd en VPRO-digitaal dus nauwelijks.
Als deze coverstory representatief is voor het huidige inhoudelijke peil van Vrij Nederland, dan is het eens zo glorieuze journalistieke bolwerk ernstig in verwarring.
Of VN zich, met behulp van misleidende reclame, van de ondergang kan redden, valt ernstig te betwijfelen.