De bedoeling is dat jonge Marokkanen in een boek, op posters en in discussiebijeenkomsten positieve verhalen vertellen over hun leven. Met behulp van landelijk bekende Marokkanen, aangevuld met ?lokale Marokkaanse succesmodellen?.
De campagne is gemaakt door communicatiebureau Attacom.
Hoe leuk is het op zo?n bureau?
Leuk, snel en flitsend, begrijp ik van hun site:
?Onze (projectmatige) aanpak garandeert kwaliteit, snelheid, flexibiliteit en effectiviteit. En continuïteit. Want we werken met een vast team van tekstschrijvers, vormgevers, fotografen en agogen.?
Ah! Ik kwam de agogen al lange tijd niet meer tegen. Maar daar zitten ze dus: op de communicatiebureaus. Leuk!
Dit bureau heeft een gat in de markt aangeboord. Want de campagnes ?Hoe leuk zijn Turken??, ?Hoe leuk zijn Grieken? enzovoorts, enzovoorts, zijn ongetwijfeld in de maak.
Ben ik nu strafbaar? Mag ik op Bieslog de zin ?Hoe leuk zijn Marokkanen?? gebruiken, of moet ik daar toestemming voor vragen?
Onderaan de site van Attacom staat vermeld:
'Hoe leuk zijn Marokkanen?'(tm) is gedeponeerd bij het Benelux Merkenbureau.
Alle rechten met betrekking tot naam en beeldmerk rusten bij Attacom en gelden voor de volgende waren en diensten: beeld- en geluidsdragers, drukwerken, reclame en promotie, muzikale, culturele, educatieve evenementen; tentoonstellingen met een cultureel doel; samenstellen, montage van radio-/tv-programma's; cursussen en workshops.
?Hoe leuk zijn communicatiebureaus? (tm) heb ik hedenmiddag gedeponeerd bij het Benelux Merkenbureau. Alle rechten met betrekking tot naam en beeldmerk rusten bij Bieslog.
Campagnes, cursussen en workshops volgen.