Bij het station hier ter plaatse lag een verlaten rangeerterreintje.
Besloten werd het nutteloze emplacement geschikt te maken voor het parkeren van auto?s.
Tussen de oude spoorrails werd bestrating gelegd, waarop met witte lijnen tientallen parkeervakken werden aangegeven.
Mooi. Goed. Fijn. Zo wordt het automobilisten makkelijk gemaakt voor het openbaar vervoer te kiezen. Bravo. Keurig geregeld.
Ho! Geregeld? Hier is veel te weinig geregeld. Bedacht een instantie. En het Parkeer Beheer werd overgedragen aan een firma, die op ?het probleem is toegesneden?.
De parkeerfirma ging eens lekker aan de slag.
Het terrein werd omgeven met stalen hekken. Er werd een ingang gecreëerd, die te vergelijken valt met Checkpoint Charlie, de voormalige doorgang van Oost- naar West Berlijn.
Wij registreren: twee inklapbare STOP-drempels, een inrij- en een uitrijterminal (kaartautomaten), twee stoplichten en drie televisiecamera?s.
Dat kost veel geld, dus dient de parkeerder veel te betalen, zoals u zult begrijpen.
Als u niet met de trein gaat kost een dagkaart 6,50 euro, met treinkaartje 4,50 euro.
Om door Checkpoint Charlie te geraken, dient u eerst een parkeerkaart in het station te gaan kopen (geen pretje, want er valt daar nauwelijks te parkeren).
Staat uw auto, na regelen en betalen, nu veilig geparkeerd? Nee, want, is op een bord te lezen, de firma is er niet voor de bewaking. Diefstal is voor eigen rekening (waarom die camera?s?).
Het resultaat ziet u op de onderste foto.
Geen automobilist is zo gek van deze ?voorziening? gebruik te maken.
In feite is er niets gebeurd:
het nieuwe parkeerterrein is even nutteloos als het oude rangeerterrein.