Hedenmorgen rukte de Biesloghoofdredacteur per dienstfiets uit naar het station hier ter stede, teneinde een exemplaar van het nieuwe dagblad Dag te bemachtigen.
Hij ondervond geen enkel probleem. De nieuwe krant werd hem te 07.35 uur door in rode t-shirts gestoken verspreiders in drievoud uitgereikt. Maar ook de mannen van Spits, Metro en De Pers waren op volle sterkte paraat.
Met een fors pak gratis drukwerk spoedde de hoofdredacteur zich terug naar het redactielokaal voor een eerste inspectie.
De eerste indruk van Dag? Druk, druk, druk!
Allemachtig, wat een lawine aan stukjes, kadertjes, fotootjes, dingetje en dongetjes.
Dag is nadrukkelijk multimediaal. Dus ook op internet namen wij de Dag in ogenschouw.
Er is keihard aan gewerkt. Dat ik de video's niet aan de gang kreeg (op 1 na): allah! Ga ik dadelijk nog eens proberen. En voor het versturen van foto's, video's en teksten naar mijn mobiel ontbreekt in mijn toestel een laatste plugin van Flash. Mijn eigen schuld dus.
De ochtenddeadline voor Bieslog nadert (09.00 uur). Ik kom niet toe aan een analyse van de overvolle Dag, daar heb ik een dag voor nodig.
Laatste gedachte: ik wilde dat ik even in het medialandschap van 2012 kon rondkijken, om te weten wat er dan is overgebleven van de totale nieuwsgekte van nu.