Een één minuut durend filmpje van twee katten die met een banaan spelen. De banaan wordt aan een draad op en neer bewogen en de katten weten niet hoe ze het hebben!
Twee meisjes in een gymnastiekzaal leren hoe ze moeten paaldansen. Een meisje valt, na aanwijzingen van het andere meisje, uit de paal op de grond, waarna een vechtpartij ontstaat.
Twee van de miljoenen filmpjes die op internet rondgaan. Die onzinfilmpjes vormen ook vette handel: sites waarop tientallen van die filmpjes dagelijks worden aangeboden, krijgen een miljoenenpubliek en zijn rijp voor reclame (collegehumor.com).
'Als er niks wordt gedaan komt het netwerk in 2010 krakend tot stilstand door een tsunami aan video. In 2015 zal het internetverkeer vijftig keer zijn huidige omvang bereiken.'
Wat maakt een onzinfilmpje succesvol?
Er is geen peil op te trekken.
Een voorbeeld. Een Japans meisje kijkt 34 seconden zwijgend in de camera en maakt daarna het peace-teken. Op dit moment van schrijven is het filmpje ruim driemiljoen keer bekeken.
Het meisje zwijgt. Maar ze heeft sprekende ogen. Misschien is dat het.