Bieslog - Resultaat van de missie naar Washington
  Klik op de hut voor bezichtiging


  webcam in redactielokaal (werkt niet meer)

 Hoofdredacteur Wim de Bie leest alle reacties - redactie@bieslog.nl

Url = verwijzing naar andere site

beluister = hoorspel, reportage, geluidsact

Video = filmpjes

= bijlagen
De foto's zijn vergrootbaar tot de originele afmetingen.








donderdag 4 september 2003 21:35  verstuur

Resultaat van de missie naar Washington

Beeldvergroting: Prof. dr. Nak de Weert\':\'...run op theemutsen...\'
Prof. dr. Nak de Weert':'...run op theemutsen...'

Nak de Weert, directeur van het fameuze onderzoeksbureau Nak de Weert, heeft vandaag onderzoek gedaan naar de gevolgen van het ontbijt, dat de regeringsleiders van de Verenigde Staten en Nederland in Washington hebben genoten.

  • Meneer De Weert, goedenavond. Is de conclusie van de heren Balkenende en De Hoop Scheffer juist gebleken, en fungeren zij nu als ?bruggenbouwers? tussen de VS en Europa?

?Daar is mij niets van gebleken. Ik heb uiteraard Europa in mijn onderzoek meegenomen, maar ik moet u zeggen: in Europa is de reis van de Nederlandse bewindslieden totaal onopgemerkt gebleken. Geen enkele krant of televisiestation in de ons omringende landen heeft er melding van gemaakt.?

  • Beperken wij ons tot het binnenland. Er is nogal lacherig gereageerd op de persfoto?s die van het treffen zijn gemaakt. Zijn er verder nog gevolgen meetbaar?

?Jazeker. Uit mijn onderzoek rolt een verrassende conclusie. Gelukkig maar, het betekent dat mijn rapportage morgen alle kranten zal halen.?

  • Kunt u een tipje van de sluier oplichten?

?Er wordt morgenochtend fors meer ontbeten in Nederland!
Tijdstip en lengte van het presidentiële ontbijt hebben grote indruk gemaakt.
?Ach, dat moeten wij ook weer eens doen?, klonk het vandaag in menig huisgezin.
Het ontbijt, als dagelijks familieritueel, was al jaren geleden in onbruik geraakt, maar vooral in christelijke CDA-gezinnen wordt het ontbijt in ere hersteld, krijgen wij de indruk.
Er is vandaag in de supermarkten 36% meer hagelslag verkocht, 46% meer eieren en in de winkels voor huishoudelijke artikelen was een run te constateren op tafelkleden, ontbijtbordjes, eierdopjes, botervloten en theemutsen.?