Het nieuwe logo van Amsterdam zal op alle brieven, folders en posters van de gemeentelijke bedrijven en diensten worden gedrukt.
I AM in rood - STERDAM in zwart.
Met deze citymarketing moet de stad worden gepromoot bij toeristen, bewoners en bedrijven.
Ook in andere Nederlandse steden wordt heftig gebrainstormd over een moderne, internationale pr-aanpak.
In Den Haag wil men de nadruk gaan leggen op de plezierige aspecten van wonen en werken in de Hofstad. ?Ons logo zal het Haagse funkarakter benadrukken,? aldus Robert Welsink van reclamebureau WelsinkPartners, ?en we zijn er geloof ik wel uit.?
Als nieuwe slogan wordt nu I DENHAHAG getest. Met veelbelovende resultaten. De mensen gaan bij het uitspreken van de stadsnaam vanzelf lachen en dat wordt als een groot voordeel gezien.
In Groningen heeft een nieuw motto veel voeten in de aarde. ?We hebben een meesterlijke leuze bedacht?, zegt Jolle Bekkers van bureau BekkersBakker, ?maar dan is wel nodig dat men hier inziet dat de letter R dient te sneuvelen. Als we de nieuwe naam Goningen erdoor hebben, is onze slogan I GOningen de best denkbare, die Goningen in één klap op de wereldkaart zal zetten.?