Bieslog - Glossy mannen
  Klik op de hut voor bezichtiging


  webcam in redactielokaal (werkt niet meer)

 Hoofdredacteur Wim de Bie leest alle reacties - redactie@bieslog.nl

Url = verwijzing naar andere site

beluister = hoorspel, reportage, geluidsact

Video = filmpjes

= bijlagen
De foto's zijn vergrootbaar tot de originele afmetingen.








woensdag 16 mei 2007 16:08  verstuur

Glossy mannen

Beeldvergroting: \'..kan beter die hoed ophouden...\'
'..kan beter die hoed ophouden...'
Beeldvergroting: \'...de broeierige Bril...\'\n
'...de broeierige Bril...'
Beeldvergroting: \'...de degelijke Twan Huys...\'
'...de degelijke Twan Huys...'
Beeldvergroting: \'...de murw geslagen Matthijs...\'
'...de murw geslagen Matthijs...'

In navolging van het glossy tijdschrift FELDERHOF, lanceerde ik in oktober 2006 mijn eigen glossy BIE.

We waren er vroeg bij, Rick en ik.
Het was een nieuwe trend: enkele tijdschriften begonnen aarzelend Bekende Mannen op hun covers te plaatsen. Koppen van kerels die een grote aantrekkingskracht op vrouwen uitoefenen, maar door de mannen worden gedoogd, zodat een groot koperspotentieel wordt bespeeld.

We waren té vroeg.
De glossys met mannencovers rijzen nu als paddenstoelen uit de schappen van de tijdschriftenwinkels. De broeierige Bril, de degelijke Twan Huys, de murw geslagen Matthijs - je vraagt je af waar de JEROEN blijft, de ANDRIES en de GIEL.

Wij als voorlopers verkenden de markt en namen de risico's. Van FELDERHOF is in ieder geval een tweede nummer verschenen, maar met BIE is het niet zo goed afgelopen.

Ik had het eerste nummer op eigen risico en in eigen beheer laten vervaardigen. Door ijdelheid en overmoed gedreven liet ik dertigduizend exemplaren drukken, die ik zelf naar de grootste winkels in het land bracht, waar ze voor 4 euro 99 te koop lagen.
Met recht van retour - als ze niet verkocht werden, mochten ze teruggestuurd.

Gek werd ik van de deurbel in de maanden die volgden. Steeds maar weer die grote bestelauto voor de deur. 'Pakket voor u. Wilt u hier even tekenen?'

Op zolder vormen ze een hinderlijk obstakel, want het is een grote stapel, 29902 BIE's. Misschien breng ik ze aanstaande oudejaarsnacht naar een kerstbomenverbranding.

En nog wil ik de mislukking niet toegeven. Ik ben heus niet te oud. Daar zit het hem niet in. Ja, ik kan beter die hoed ophouden - Bril is ook behoorlijk grijs, maar niet van boven kalend - toch is er ook voor mijn kop een groot publiek. Met een landelijk onderzoek is aangetoond dat 86 procent van de Libelle lezende dames van boven de zeventig zich graag eens per maand een glossy met een oudere man voorop cadeau doen.

Wat deed ik fout?
Ik geloof dat ik het weet. Er staat geen punt achter mijn naam. MATTHIJS PUNT. Die punt is een modern mediateken, maar ook een eeuwenoud symbool met een grote erotiserende uitstraling, die alle vrouwen herkennen. Matthijs is een puntzetter.

Had ik achter BIE nou maar meteen een punt gezet, dan was ik over een jaar zover dat ik bij de verschijning van de tiende BIE mijn hoed aan de wilgen had kunnen hangen.