Klik op advertentie 1
We moeten het met humor doen. De campagnecommissie was het roerend eens.
Jort had een karikatuur van Henk laten maken.
'Die komt op de voorpagina', wist Jort beslist.
'Moet dat nou', sputterde Henk, die net een moderne bril had gekocht en een peperduur maatpak.
'Het CDA komt te saai en te duf over, we moeten er wat Amsterdamse gein inpompen.' Jort was niet te stoppen. 'En we verwijzen naar een tweede advertentie.'
'Dat wordt een duur geintje', zuinigde Henk, die zijn plannetje om het maatpak op de campagnebegroting te laten drukken, in rook zag opgaan.
'Boer... de Boer... boerenslim...
boerentroef... Troef boer! Geinig!', brainstormde Jort.
De commissieleden keken glazig. CDA en humor... het was nog even wennen.
Klik op advertentie 2
'De hele ploeg op de foto, Henk in het midden en erboven de kreet CDA: Kijk op de wijk.'
Jort was geweldig op dreef.
'Komt me bekend voor', peinsde Henk, 'was dat niet iets van de televisie?'
Chris had 'm door. 'Meesterlijk, Jort!', schaterde hij.
'Wat valt er te lachen?', vroeg Moenira, 'wat was dat dan op de televisie? Iets van vroeger zeker.'
'En dan onderaan: Amsterdam-ZuidOost... ZO... ZO voor elkaar!' Het hield niet op bij Jort.
'Nee, niet ELKAAR', kneukelde Chris met Jort mee, 'elkaar is te duf. MEKAAR is veel Amsterdamser.'